Rakan WARTAMAYA

Thursday, June 3, 2010

10 BulanOperasi, KSSB Bayar RM500,000 bonus


Pengarah Eksekutif KSSB, Datuk Abdul Shukor Nahor berkata bonus yang dibayar ialah sebanyak RM503,613.59 dan sehingga akhir Disember 2008 RM137,500 bagi 10 bulan pertama beroperasi.

Sebelum ini, Selcat mempertikaikan pengurusan kerajaan negeri Selangor yang dikatakan gagal mencapai unjuran perolehan hasil royalti pasir sebanyak RM127 juta bagi 2009.

Pengerusinya, Teng Chang Khim berkata, unjuran tersebut tidak seharusnya dibuat oleh kerajaan negeri berikutan hasil pasir sebenar pada tahun berkenaan cuma mencatat RM5.7 juta.[ lagi ]

Aloweiii ... Apa bangang diorang ni?
Target untung belum capai, dah bagi bonus. Tak cukup setahun lagi tu bro ....
Wakakakak !!! Manyak syok aaa ...
Mangkok betui .. !
Share/Bookmark

3 comments:

Anonymous,  June 4, 2010 at 8:35 AM  

Semua tu nak kaya dengan duit haram!!!
Zuriat dia pun hidup atas harta haram!!!
Ceh! Melayu *&%$#*&%$#!!!

Serupademo June 4, 2010 at 9:08 AM  

Tok Moh : Lain kali kalau nak kerja cari lah firm macam ni.

Leman : itu le saya setuju dengan cadangan tokmoh tu.

Tok Moh : Macam ni Negara maju 2020.

Leman terdiam dan terus menghilangkan diri.

Anonymous,  June 4, 2010 at 2:19 PM  

Salam,

Kerja tempat panas, memang sukar pasal ramai tak faham. BOD Sykt kena reportkat chairman. Chairman anak sykt kerajaan negeri MB lar pengrusinya. Tapi kalau turnover kecik..... EXCO kut boleh jadik chairman syarikat. pendek kata Akta sykt da cukup dah untuk jaga corporate governance sykt masing.....
Masalah CEO bonus RM80K ke RM100K tak timbul kerana biasanya syarikat dah ada bonus bracket, untung sekian 1 bulan bonus, untung sekian 2 bulan bonus, kalau trigger 5 bulan pun hatta 10 bulan pun tak kesah, coz sykt tu dilevered. cumanya lepas tuh...tengoklah pulak ada masalah ke tak.... cth kaki ponteng tolak sebulan, kaki MC tolak sebulan dsb..................... Allahuaklam.......

Blog list