Rakan WARTAMAYA

Monday, April 12, 2010

Gejala buang anak



"Aduhai pening aku tengok orang sekarang ni ... ", kata Tok Moh.
"Apesal lak Tok?", tanya leman melihat sayunya Tok Moh.
"Nko tengok la .. banyak sangat la ni ... orang buang anak merata rata. Dah macam orang buang anak kucing la plak .. ", kata Tok Moh sayu.

"ye jugak ... apesal agaknya. Ape yang lemah sangat?", tanya Leman.
"Agama diambil mudah ... pelajaran macam tak ada. Budak plak dah bebas semacam jer .." jelas Tok Moh.

Sambung Tok Moh .. "Rasa nya dah sampai kita ke akhir zaman ni. Tunggu je la bala yang datang. Kalau zaman dulu-dulu, kalau dah jadi cam ni ada la plak bala yang turun. Kalau tak gempa, banjir atau macam macam lagi .. "

"Aduiii .. gerun la Tok .. Nak tunggu bala atau tukar je menteri yang bertanggung jawab tok? atau tukar jer kerajaan. Kita tengok kerajaan baru boleh ubah tak ... ", cadang Leman.

"Tak mudah Leman .. kalau ramai manusia yang samdol atau bedol .. lagi la susah", kata Tok Moh lagi.
Share/Bookmark

1 comments:

Serupademo April 12, 2010 at 10:57 AM  

Tok Moh yang pening , leman tukang mencadang je.

jangan jangan leman yang buat kerja tu tak ?

bergurau je.

YANG PENTING :

CEGAH KEMUNGKARAN , AMALKAN PRINSIP AGAMA ,BENTERAS MAKSIAT YANG BERLELUASA.

Cuba tok Moh Dan Leman fikir siapa oarang yang bertanggungjawab terhadap perkara perkara sebegini.

serupademo.bogspot.com

Blog list