Rakan WARTAMAYA

Wednesday, February 17, 2010

Guan Eng hina Utusan Malaysia

[...] Malah, intipati ucapannya juga kedengaran seperti seorang yang terlalu terdesak untuk menegakkan kebenaran dan pada masa sama masih berangan-angan untuk menakluki Putrajaya.

Awal-awal lagi Guan Eng sudah mula mengeluarkan kata-kata cacian dan ucapan selamat Tahun Baru Cina hanya disebut pada penghujungnya dalam bahasa Hokkien.

''Nama saya Utusan, fitnah kerja saya. Fitnah dan tohmahan adalah kerja Barisan Nasional (BN) dan Utusan Malaysia sebab mereka sudah tidak ada modal lain lagi.

''Saya juga nak cakap kat BN, kita bukan bacul, kita lawan tetap lawan, lawan sampai habis. Jangan ingat bila buat satu atau dua demonstrasi kita sudah takut, saya bukan Koh Tsu Koon (bekas Ketua Menteri)," katanya.

Turut hadir Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta dua timbalannya, Mansor Othman dan P. Ramasamy. [ lagi ]

Apesal LGE hina Utusan? ... dosa ... dosa besar .... he he he
Share/Bookmark

4 comments:

Anonymous,  February 17, 2010 at 8:30 AM  

Hina utusan berdosa...dosa besar???

Yang utusan dok buat kerja memfitnah, hasutan & tohmahan tu kerja baik ke???
Sikap yang merosakkan persaudaraan dan perpaduan umat Islam ialah mereka-reka serta menambah cerita buruk, malah melaga-lagakan orang; menabur fitnah atau `namimah' - menceritakan keburukan orang di khalayak ramai dengan tujuan menimbulkan kebencian dan permusuhan terhadapnya tu kerja sgt terkutuk. Kesan dpd perbuatan tu bukan saja merugikan seorang dua, malah menyebabkan hilangnya perasaan kasih sayang, hormat dan kepercayaan di kalangan masyarakat, sehingga runtuh segala sendi kebahagiaan hidup bermasyarakat.

Dlm Al Quran pun dah sebut yg fitnah tu lebih buruk dpd membunuh...tu pun nak bela lagi utusan?

Anonymous,  February 17, 2010 at 9:28 AM  

objektif dalam membuat laporan adalah satu cara elakkan permusuhan.Lapor yg sebenar....

Anonymous,  February 18, 2010 at 5:31 AM  

you dont pray pray with utusan melayu ma!!utusan got ummp!!got kelis and power ma!!.truth will not carry any weight in any court in 1malaysia,ayoo!!yoo!!pakatan rakyat never learn,bn/umno and utusan kowtim manyak kuat apa cakap mayak cakap satu sen pun tatak laku.pakatan rakyat can only dream,dream tu jangan sampai ada nightmare sudahla ma!!semua masuk court semua kasi lawan semua masuk jail apa hal? bn/umno tarak hal punya ma!

Blog list