Rakan WARTAMAYA

Friday, February 10, 2012

Murtad: AKU SETUJU DENGAN HARUSSANI

Dia kata pada Ustaz Asri, jangan cari publisiti. 
Saje je wat tajuk kat atas tuu ... TAPI .. 
Aku nak tanya sikit kat Harrusana sini .... 
"HANG BERAPA LAMA JADI MUFTI? APA USAHA? APA KEMJUAN?"
Kang kalu aku cakap lebih, ada yang marah plak .. 
LU PIKIR LA SENDIRI !


Share/Bookmark

8 comments:

Anonymous,  February 10, 2012 at 11:04 AM  

saya setuju dengan saudara. Saya tak nak tunjuk ke bangsa/agama lain. Apa agamawan kita buat ?. nak tegur artis yang menjadi idola anak melayupun tak mampu... murtad dah jadi perkara terakhir, sepatutnya orang melayu islam di didik dari peringkat awal, peringkat sekolah. kalau nak cegah murtad itu dah peringkat kalau barah dah di tahap 4, mufti tak adepun berbunyi bila sekolah agama di anak tirikan.

puspawangi February 10, 2012 at 11:44 AM  

anak2 melayu terhegeh2 dgn hip hot , terkedek2 di konsert2, lalok dgn dadah, penuh kat cyber cafe, berzina kat kebun2 bunga, iar terjun, hotel bajet, merempit, bohisa...suami/isteri orang berkhalwat/berzina dgn suami isteri orang lain...panjanglah senarainya..tetapi apa pemimpin kita buat? baik yg BN mau pun PR..err..sebelum tu apa yg mak bapak dah ajar ?

Anonymous,  February 10, 2012 at 2:08 PM  

Dah makin ramai orang-orang ulama dan agama yg dah jadi semakin bangang. Hal-hal keruntuhan akhlak anak-anak muda tak nak pulak dia bersuara tapi duk sibuk pasal murtad. Kalau nak sgt selesai isu murtad, tengok punca dia apa. Selesai punca masalah, tak wujud la isu murtad. Kalau dah parah sangat isu murtad kat Malaysia ni, dedahkan nama-nama mereka, buktikan. Tak guna cakap pertahankan akidah sampai bergegar pentas. Kalau sambut maulud nabi dialah satu satunya orang yg berselawat sampai putus urat tekak, tapi sembahyang malas, makan rasuah. Bila isu roboh masjid Bujal, kemaman ulama diam membisu. Isu NFC, penyelewengan kuasa, rasuah, keadilan dalam Islam, mereka menjadi syaitan bisu. Tak nak ulas langsung hal ni di masjid, bukan utk berpolitik tapi memberikan wajah sebenar Islam betapa Islam pentingkan keadilan, menolak rasuah dan penyelewengan kuasa. Bila bantuan sekolah agama rakyat ditarik kerajaan, org agama tak nak bersuara takut 'perut' mereka terganggu. 'Orang bukan agama' dan bukan Islam pulak yg terpaksa bangun memperjuangkan isu keadilan, penyelewengan dan salah guna kuasa.

Yong February 10, 2012 at 2:46 PM  

Arak itu ibu segala maksiat! Pasei arak ni mufti buat ape? Ada tegor orang besor2 yang begitu bangga jadi ahli board of directors?

Kak Mah,  February 10, 2012 at 3:55 PM  

tegur tu satu hal, tapi kalau ditegur tu depa2 ni nak berubah ka????

Anonymous,  February 10, 2012 at 4:25 PM  

Harap tuan blog dan pembaca yg bg komen ini fikirlah sejenak - apa masalahnya dgn komen mufti tu? Kan betul apa dia kata. Nak dedah nama orang murtad pd umum nak buat apa? Bagi aib? Senarai tu lbih baik diserah pd pihak jabtan agama, bimbing mereka semula.

Lgpun mufti tu tegur dgn baik pd Ustz Asri. Kenapa tuan mufti yg dimaki? Setau aku tuan mufti tu tak tksub mana2 fhmn politik... Bila alim-ulama mcm dia dh mula dipandang rendah, itu tandanya apa? Fikirkanlah...

abuamir,  February 10, 2012 at 5:18 PM  

Bukan dedah kpd awam tetapi berilah bukti dan sama2 bincang nak buat macam mana. Ini tidak heboh kata 100k org Islam murtad tetapi cakap kosong dan tiada tindakan, mufti tiada kuasa ke?

Asik nak jaga periuk nasi aje, nak tegur pemerintah kecut. Maksiat merata-rata terutama dlm tv penuh dgn cerita kurafat, lucah, ganas dan maksiat. Siapa patut tegur? org kampung ke?

Tegur org sokong yahudi tetapi perangai macam yahudi tak apa. Sebab perangai yahudi dia buat salah tak apa, org lain tak boleh.

Belum campur lagi masalah anak haram melayu 80K sekarang, siapa yg berkuasa?

Anonymous,  February 10, 2012 at 10:42 PM  

abuamir - mana kau tau dia tak buat apa? kau tuhan ke tau semua?
kau jayakan tak HIMPUN? Cuba tanya diri sndiri, berapa byk maksiat kau dah tegah? Nk tegur ank dara tyg pusat dpan mata pun kau takut. kritik dan maki orang mmg senang. Nk buat susah. Mcm parti pembgkanglah kutuk kemain, bila dh berkuasa, haram lebih teruk. Aku tengok Tuan Mufti skurgnya tegur2 juga orng politik. Najib rayakan Thaipusam, dia tegur. Nik Aziz kata tuhan macm samseng dia tegur. Apa dia buat lagi sapa tau? Itu antara dia dgn tuhanlah. Takkan smua amal nak bgtau pd orang? Kalau nk perfect sgt kau orang jd mufti lah, tengok macamana...

Aku doakan smoga Malaysia dipelihara Allah S.W.T. drpd permusuhan dan persengketaan yg menghancurkan. Ya Allah, amin. Hormati ulama.

Blog list