Rakan WARTAMAYA

Tuesday, February 16, 2010

Zambry gelabah adakan sambutan Tahun Baru Cina


[...] “Kalau hendak dikatakan menghina mungkin boleh tetapi yang pasti Zambry sudah melukai hati penulis dan saya kira inilah yang dirasakan oleh penyokong Pakatan Rakyat khususnya orang yang sebangsa dengan saya,” katanya lagi.

Sebenarnya, kata beliau sewajarnya rumah terbuka Tahun Baru Cina hanya dianjurkan oleh pemimpin BN yang berbangsa Cina seperti yang akan dilakukan hari ini oleh Adun Cenderiang, Dr Mah Han Soon.

Beliau berkata, sebenarnya Zambry kalaulah dia cerdik hanya mempergunakan sambutan Tahun Baru Cina anjuran MCA itu untuk kepentingan politiknya dan BN.

“Itulah kebiasaan yang dilakukan oleh semua pemimpin Umno selama 50 tahun lebih dan tradisi ini telah dicabuli oleh menteri besar di Perak, bertambahlah koleksi pelanggaran sekali ini pelanggaran amalan budaya dan adat resam,” ujarnya.[ lagi ]

kalau la dia cerdik .. he he he
Gong Xi .... gelap .. he he he
Share/Bookmark

3 comments:

Anonymous,  February 16, 2010 at 7:54 PM  

Belum penah dalam sejarah pemimpin beragama Islam mengadakan sambutan Tahun Baru Cina...memang tak cerdik pun MB mahkamah ni!

Unknown February 17, 2010 at 1:43 AM  

malang sungguh rakyat perak dapat MB yang tak cerdik...

Anonymous,  February 17, 2010 at 7:17 AM  

aku bangga dgn zamry!! teruskan perjuangan mu !!!! kalau tak der sorang pun MB muslim buat sambutan CNY...YB zamry adalah org yg pertama buat tahniah kerana itulah yg dituntut oleh islam ..pemimpin islam yg adil meraikan non muslim sebagai tanda hormat....keep it up YB!! org org PR makin mati akai ...PR semakin lemah...ramai org cina dah makin meluat kat PR...cakap tak serupa bikin...YB nibong tebal nak umum kluar parti...PR makin mengelabah...anwar makin keliru...rakyat makin celik...PR akan runtuh before GE13...AMIN ALLAHUAKBAR!!!

Blog list