Rakan WARTAMAYA

Sunday, May 31, 2009

Terkini dari Penanti

.
11.07 pagi

Rombongan pada musim Pilihanraya oleh UMNO bertujuan untuk mengurangkan jumlah pengkhianat yang mengundi PR. Juga nama yang hilang dari senarai dengan tujuan yang sama. Yang kelakarnya semua itu nanti akan memburukan lagi rekod SPR ... pengundi paling sedikit keluar pada musim pilihanraya ini. Wakakak !!! Bodoh punya SPR.

11.00 pagi
Di laporkan di dalam Star. setakat jam 10.00 pagi. 2,252 pengundi telah membuang undi. Bersamaan dengan 14.6% pengundi yang keluar. Di jangkakan jumlah akan bertambah selepas waktu tengahari sebab ramai yang gi kenduri dan selepas tu baru ngundi.
Jumlah keseluruhan pengundi di Penanti adalah 72.68% Melayu, 24.44% Cina, 2.39% Indianand 0.71% of other races.

10.55 pagi
Laporan lain secara LIVE boleh di perolehi di albanjarionline .. sila ikuti perkembangan di sana. Tapi laporan agak slow ... internet sedang bergerak ala ala sial gitu.

10.52 pagi
Laporan dari Gua Perahu .. juga lengang. Tak dak kempen, tak dak rayu undi. Masing masing keluar dan masuk tempat mengundi. Pemantauan di buat oleh beberapa jentera PR .. tengok kalau kalau ada yang tak patut masuk undi pun ada yang masuk. Kenduri ... Memang banyak, sebab cuti sekolah.

10.38 pagi
Keadaan masih lembab lagi. Tiada sebarang perkembangan - laporan dari jentera di paya mengkuang.
Turut di laporkan, rombongan UMNO untuk jalan jalan makan FREE agak tergendala kerana dikutuk dan di sergah oleh PR. Kerana itu rombongan di tukar kepada jamuan makan makan. Di beritahu lebih kurang 14 lokasi buat kenduri makan makan FREE.

Terima kaseh pada Mixx dari Paya Mengkuang.
Share/Bookmark

0 comments:

Blog list