Rakan WARTAMAYA

Wednesday, March 17, 2010

Leman pun pandai ghuper nye ...

"Leman ... ! kalau kau jadi menteri macam mana nak kumpul duit untuk kerajaan?", tanya Tok Moh.
"Ahhh . senang jer Tok. Aku naikkan minyak, naikkan tol, naikkan harga barang, kumpul cukai, kutip duit dari syarikat .. ahhhh .. banyak la cara Tok", kata Leman.

"Hmmm .. nko dulu sekolah sampai mana?", tanya Tok Moh.

"Sampai darjah 5 jer .. lepas tu cikgu aku jadi gila Tok", jawab Leman.

"Hmmm .. kalau gitu, nko tak payah belajar tinggi pun boleh buat kerja menteri ni Leman.", kata Tok Moh.

"Bila tok nak undi saya ni?", tanya Leman semula.

"Kalau cam tu la nko Leman .. baik aku tak payah undi kau .. he he he", jawab Tok Moh.
Share/Bookmark

1 comments:

pemuda wangsa maju March 17, 2010 at 2:00 PM  

salam...tolong link kan blog hamba kat sini..syukran

Blog list