Rakan WARTAMAYA

Friday, February 19, 2010

Minta maaf daripada pengundi: Nik Aziz


KOTA BHARU - Pemimpin politik yang bertindak ‘lompat parti’ perlu meminta maaf dengan setiap pengundi di kawasan terbabit kerana mengkhianati amanah yang telah diberikan oleh rakyat pada pilihan raya.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, sekiranya pemimpin yang dipilih itu gagal menyempurnakan amanah yang diberikan kepadanya bermakna dia sudah melakukan satu dosa.

“Pemimpin lompat parti itu boleh dianggap mengkhianati amanah rakyat. Kalau mereka tidak amanah kepada seorang, maka dia tanggung dosa seorang saja, tetapi jika mereka tidak amanah kepada rakyat, bermakna mereka berdosa kepada semua rakyat yang memilihnya dalam pilihan raya. [ lagi ]

He he he ... jenuh la Tuan Guru ... letih mamat tu .. he he he
Share/Bookmark

2 comments:

Quantum Metal Consultant February 19, 2010 at 2:32 PM  

Mengenai tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melabelkan wakil rakyat pembangkang yang keluar parti sebagai pengkhianat rakyat dan negara, Zulkifli menyarankan Menteri Besar Kelantan itu melihat sejarah perjalanan politiknya sendiri terlebih dahulu.
Katanya, sewaktu Pas menyertai Barisan Nasional (BN) pada tahun 70-an, tiada seorang pun wakil rakyatnya termasuk Nik Abdul Aziz yang meletakkan jawatan berikutan penghijrahan tersebut.

”Jadi, saya ingat elok Tok Guru Nik Aziz yang saya hormati tengok sejarah balik sebab Tok Guru tidak letak jawatan semasa Pas menyertai BN dulu,” katanya.

Elok Nik Aziz sendiri mulakan 'kepimpinan melalui tauladan' - ada berani ke?

mohd shahran February 19, 2010 at 5:25 PM  

ko nie tuhan bagi akal fikir bro. , bukan tuhan bagi akal ikut2 orang. kaji pada masa tu apa yg berlaku . . hanya kentut aje yang keluar susah nak tsahan jgn jadikan akal ko kelusar ikut lubang jubor. . kau nak ikut si yb pukimak tu ikut bro

Blog list