Rakan WARTAMAYA

Thursday, March 3, 2011

Siapa cipta cerita Robin Hood?


Robin Hood tu cerita Lagenda. Sama la macam Hang Tuah.

Ntah kan ori .. atau pun cuma metos ..
Kekadang ada mangkok hayun tu jenis susah nak di ajar kecuali buatkan cerita ..
"Hah .... nko jadi cam Hang Tuah ... atau Haaa .. Nko cuba jadi Robin Hood."
Senang sikit nak cerita, senang sikit nak belajo
Bila nak suruh jer ... "Hello bro ..buat ops Robin Hood"
Si perompak ni tau jer buat kerja ..
Sama la cam lagenda Hang Tuah ..
Arahan kuar .. samada Jadi Tuah atau jadi Jebat.
Si balaci tau je ikut arahan.

Cerita pasal Robin Hood ni ..
Depa dah pandai .. pakai uniform.
Ye la .. kawan Robin Hood ramai.
Nak tau anak buah siapa ... kena pakai baju cam boss.
Tak pelik ke kalau ada Rahib yang jadi kawan Robin Hood .. pakar agama la tu
Perompak pun ada pakar agama .. wakakak !!!

Si Robin Hood ni Siang malam merompak ..
Lepas tu serah balik .. orang kampung akan kata "Baiknya dia ...."
Off course la .. Jumlah serah balik tu tak sebanyak hasil yang dirompak.
Takkan la Robin Hood tu bingai sangat .. ?

Yang best .. perompak sekarang tak yah gi pecah rumah orang ..
Yang dirompak pecah rumah perompak sebab nak bagi duit .. wakakak !!! Bingai !
Maka terpaksa la si perompak lanjutkan waktu rompakan ..
Lanjut waktu tugas tu tak per lagi .. dah terpaksa lanjut Hari merompak .. gilers ..
Wakaakakka !!!

Dalam masa yang sama, Robin Hood pakai baju Santa Claus dan tabur hadiah ..
Nah RM1 juta .. Nak RM10 juta. ...
Cehhhhh .....

Cit cilako ... Bijak bijak ..
Sapa la cipta cerita Robin Hood tu ...
Memang Cilako ..

Share/Bookmark

1 comments:

mukapetang March 3, 2011 at 7:41 PM  

Mohon pautkan link mukapetang

Blog list